למה חשוב לאחסן את האתר בישראל
אייל רחמים,
אם הגעתם לעמוד זה, ככל הנראה אתם מתעניינים לאחסן את אתרכם בישראל.
ובכל זאת, קיימת דילמה של ממש (אחרת, לא הייתם פה).
מצד אחד, האחסון בישראל נחשב יחסית יקר ומנגד, אין שני למהירות ולתמיכה כחול לבן.
במאמר הזה אנסה לעמוד על היתרונות והחסרונות באחסון אתרים בארץ.
נוחות וכלים מודרניים בשפה העברית
לפני מספר שנים, היינו מצפים לקבל פאנל ניהול פשטני ולהתחיל בעבודה (לרוב, אלו היו פאנלים מסוג cPanel, או DirectAdmin).
במילים אחרות, לא היינו מקבלים פונקציות מתקדמות לניהול נוח של האחסון.
עם זאת, הזמן עבר והתרחש שינוי מבורך. מרבית חברות האחסון בנו פאנלים מותאמים אישית, על בסיס הפאנלים שהוזכרו (אך משודרגים מאוד, כמובן).
אותם הממשקים מסייעים מאוד בייעול העבודה. וגולת הכותרת? ממשקים אלו תומכים בעברית ומותאמים עבור הקהל הישראלי.
כחלק מן יכולות הממשקים תוכלו למצוא לדוגמה:
- התקנת מערכות תוכן בקליק.
- התקנת וניהול תעודות SSL בחינם.
- גיבויים בקליק \ תזמון גיבויים אוטומטיים.
- סביבת עבודה נוחה למעצבים ומתכנתים.
- שכפול אתרים בקליק.
- הוספה \ הקצאת כתובות IP לקבוצות אתרים (יעיל מאוד לאתרי תמיכה).
אם נרכוש את שירותיהם של אחת מן החברות הללו, נוכל לחסוך כמויות אדירות של זמן' הממשק והכלים המודרניים עושים פלאים.
יתרה מכך, אם אינכם בקיאים בשפה האנגלית, רק האופציה של פאנל בעברית תחסוך לכם זמן יקר בניסיון להבין את יישומי המערכת, עוד לפני שתתנסו באפשרויות המתקדמות האחרות.
מהירות מנצחת
משמעותה של הצטרפות לחברת אחסון ישראלית היא שימוש ברוחב הפס המקומי.
משמע, האתר שלנו יאוחסן באחת מחוות השרתים בישראל.
מכיוון שהאתר מאוחסן בשרת בישראל, זמני הטעינה יכולים להיות נמוכים משמעותית בהשוואה לאתרים המאוחסנים בחוות שרתים זרות.
מרבית האתרים בישראל פונים לקהל ישראלי. לפיכך, שרת הממוקם בארץ הוא פתרון מעולה להאצת מהירות האתר בקרב הגולשים.
מהירות טובה משמעותה חווית גולש משודרגת ותוצאות SEO טובות יותר.
נכון, אחסון בישראל דרך חברת אחסון ישראלית יאיץ את האתר שלנו, אך יש יתרון נוסף.
בזכות המהירות הגבוהה, חווית המשתמש באתר תתעצם.
מה זה משנה? טוב, מבחינת קידום אתרים, ניתן לומר שנצבור כמה “נקודות זכות” אצל גוגל בזכות השיפור הנ"ל במהירות. בכל זאת, מנוע החיפוש מקדיש לא מעט תשומת לב למהירות האתרים וחווית המשתמש של הגולשים שלו.
חשוב לזכור שבמקרים רבים חברת האחסון איננה אחראית למהירות האיטית של האתר.
מניסיוני, מהירות האתר עשויה להיות ירודה בעקבות בנייה לקויה, התנגשות תוספים ובעיות נוספות.
במקרה כזה, מומלץ להתייעץ עם מתכנת ולברר היכן הבעיה.
שירות לקוחות ותמיכה טכנית
בתור לקוחות, חשוב לנו שנקבל תמיכה איכותית מאנשי מקצוע שיוכלו לתת מענה לבעיות טכניות רגישות. נתחיל מהיתרון הברור ביותר והוא השירות בשפה העברית.
רבים מעדיפים לתאר את הבעיה ולטפל בה באמצעות נציג ישראלי שדובר את שפתם.
בנוסף לכך חברות אחסון רבות מציעות תמיכה בצ'אט מה שמגביר את תחושת הביטחון והתקשורת עם חברת האחסון בצורה משעמותית.
תעדוף של מנועי חיפוש לנכסים מקומיים
זה לא חדש לאף אחד שכאשר אנחנו מבצעים חיפוש בגוגל עם ערך כלשהו אנחנו נקבל את התוצאה המתאימה ביותר עבורנו (גם אם קיימת תוצאה מקבילה בארה"ב), גוגל מנסה להתאים את התוצאות ככל שניתן לשוק המקומי ולכן אם נחפש בגוגל מותג של ביגוד ספורט כלשהו אנחנו נקבל מן הסתם תוצאה הקרובה ביותר עבורנו (מבחינת תוכן, מבחינת דברים שאנחנו אוהבים וגוגל זיהה, וכמו כן אנחנו מאמינים כי קיימים מספר נקודות זכות גם עבור כתובת ה IP של השרת בו מאוחסן האתר).
מחירים ועלויות
באופן כללי המחירים בישראל יקרים מעט יותר מול ההיצע האינסופי של השוק הבינלאומי.
עם זאת, חשוב לזכור שאתם מקבלים את מה שאתם משלמים עבורו ולדעתנו ברוב המקרים התמיכה, המהירות, הממשק והחוויה הכוללת שווים את תוספת העלות.
איך בוחרים חברת אחסון ישראלית?
הדרך הנכונה לבחור חברת אחסון רצופת בירורים ובדיקות של: מוניטין החברה באינטרנט, ביקורות והמלצות, חוות דעת מקולגות וכו'.
אנחנו בחברת Digitouch מאחסנים את האתרים שלנו בחברת האחסון uPress ולפיכך החלטנו לכתוב את המאמר בבלוג של אתר החברה, אבל כמובן שנשמח לשתף בטיפים גם אם תבחרו בכל חברת אחסון אחרת.
הדבר החשוב ביותר הוא לעולם לא לבחור חברת אחסון באקראיות, ולקוות לטוב…
אנו ממש לא רוצים להיות נתונים לחסדי חברות האחסון – זהו מתכון לכישלון. לפיכך, בעת הבחירה, היינו ממליצים להתעמק בפרטים הבאים:
- זמינות החברה: אם (וכאשר) תתעורר בעיה, פריצה פוטנציאלית, או כל עניין אחר – רצוי שהחברה תעמוד בציפיות שלנו, ותטפל בבעיה במהירות ובמקצועיות. במקרים מסוימים, הזמן הוא קריטי: זמינות החברה באמצעים טלפוניים / באמצעים דיגיטליים היא קריטית לתחושת הביטחון שלכם.
- מקצועיות: עלינו לכוון לחברות בעלות ניסיון וידע בתחום, שיוכלו לעזור לנו בעת צרה.
איך נזהה חברה מקצועית? ובכן, נוכל לבחון מאמרים בבלוג החברה, ביקורות מלקוחות, ואף לדבר עם נציגי השירות ולבחון את העניין בעצמנו. - שירות לקוחות מסור: אנו חייבים להימנע מהמקרה הגרוע מכל – ליפול על חברת אחסון שאיננה יודעת שירות לקוחות מהו. כוונו לחברה הידועה בשל התמיכה והשירות האיכותיים שלה.
אין נוסחת קסם. מעבר להסתמכות על ביקורות ופרגונים מצד לקוחות, פשוט נצטרך לסמוך על הבחירה שלנו. - תקופת ניסיון: הניסיון יוכל לתת לנו אינדיקציה אמיתית על טיב החברה: אם השירותים והחוויה הכוללת סיפקה אותנו , נישאר, ואם לא נוכל להתקדם הלאה. אין טוב מחוויה אישית ובחינה סובייקטיבית של השירות שאתם מקבלים.
לסיכום
במאמר זה, השתדלתי להציג את חשיבות אחסון האתרים בישראל, בצורה אובייקטיבית והמפורטת ביותר.
ולסיום, הצגתי מספר דגשים קריטיים לבחירת חברת אחסון ישראלית. אם תיעזרו בהם, תוכלו “להינצל” מלא מעט חברות אחסון נחותות.
זכרו, לעיתים הבחירה הזולה עלולה לעלות ביוקר, בטח אם מדובר בנכס היקר ביותר עבורנו.