אתר זה משתמש בעוגיות למטרות שונות, כמפורט במדיניות הפרטיות.

איך תוכן הדוא"ל יכול להשפיע על כניסה לתיקיית הספאם

דייב אברג'ל,

לפני קצת פחות משבועיים הרגשנו עליה של מספר האתרים המתלוננים על בעיה שהדוא"ל שהם שולחים נכנסים לדואר הזבל (ספאם) בחשבון שלהם.
החלטתי לקחת על עצמי את האתגר לעשות מחקר על הנושא, כדי שאוכל לתרום לכל בעלי האתרים שמתמודדים עם התקלה.

בשבועיים האחרונים עבדתי קשה ויצרתי אינספור וריאציות שונות של תבניות דוא"ל, סגנונות טקסט ונוסחים, דוא"ל עם שרתי SMTP או בלי, תוספים של יצירת קשר ועוד.

במאמר זה אסכם את כל מה שלמדתי (בנוגע לתוכן הדוא"ל בלבד) ואשתף במספר טיפים ונקודות מפתח שיש להקפיד עליהם כדי להימנע מכניסה של הדוא"ל שלכם אל תיקיית דואר הזבל.

מוכנים? בואו נתחיל.

 

הבעיה בתוכן הדוא"ל או בשרת הדואר?

ראשית, לפני שמגיעים לעניין התוכן במייל עצמו כדאי לוודא שמבחינת שרת הדואר הכל מוגדר בצורה תקינה.

לצורך כך ומבלי להיכנס ליותר מידי נתונים טכניים מומלץ להתקין 2 כלי עזר מאוד שימושיים, באמצעות כלים אלו נוכל לטפל בהגדרות והתאמות ברמת השרת \ אתר ורק לאחר מכן נוכל לטפל בתוכן הדוא"ל.

כלי ראשון – Check Email

תוסף וורדפרס המסופק ללא עלות תחת ספריית התוספים של וורדפרס.

באמצעות תוסף זה תוכלו לבצע הדמיה של שליחת דוא"ל מתוך הוורדפרס שלכם.
התוסף משתמש בפרוטוקול ברירת המחדל המוגדר באתר הוורדפרס.

המטרה בשימוש בתוסף זה היא לוודא שהשרת \ האתר שלכם מסוגל להוציא דוא"ל בצורה תקינה, כמו כן ניתן גם לבצע שליחה של דוא"ל לצורך בדיקה לשירותים שונים.

כלי שני – Mail Tester

שירות אינטרנטי המציע בדיקה של איכות הדוא"ל בצורה די מקיפה, כל מה שצריך לעשות הוא לשלוח אליו דוא"ל לכתובת שהשירות מייצר בעבורכם ולהמתין לתוצאת הבדיקה.
השירות יקבל את הדוא"ל ויסמן לכם את הליקויים שיש לטפל בהם.

חלק מהליקויים הם ברמת האתר, חלקם האחר ברמת ניהול הDNS, וחלקם ברמת תוכן הדוא"ל.

במאמר זה נתמקד בדרכים לשיפור איכות תוכן הדוא"ל.

 

כיצד יכול תוכן הדוא"ל להשפיע על כניסה לתיקיית הספאם?

כאשר Google מחליט שתוכן הדוא"ל שלכם נראה חשוד הוא ימנע מהדוא"ל הנכנס להגיע את תיבת הדואר הנכנס שלכם, ויעביר אותו באופן אוטומטי אל תקיית דואר הזבל (ספאם).

אחד היתרונות בשירות הדוא"ל של Google הוא שניתן לקבל פירוט – מדוע הדוא"ל הגיע אל תקיית הספאם, אחד החסרונות הוא שאין פירוט לגבי מה ניתן לשפר כדי להימנע ממצב זה.
כאשר נצפה בהודעה עצמה, נוכל לראות בחלק העליון את האזהרה הבאה בצבע כתום.

 

מדוע ההודעה הזו ב'ספאם'? היא דומה להודעות שזוהו על ידי מסנני הספאם שלנו.
מדוע ההודעה הזו ב'ספאם'? - אזהרה של גוגל על ספאם
תיקיית הספאם – מסתבר שתוכן במיילים משפיע על תיוג הספאם שלהם בגוגל

 

8 כללי הזהב של תוכן בהודעות דוא"ל

אם השתמשתם בכלים למעלה ושללתם בעיות טכניות בשליחת המייל, עכשיו ניתן להניח שהבעיה היא בתוכן הדוא"ל שלנו.
לשאלה – איך לשפר את תוכן הדוא"ל מספר כללים, והנה העיקריים שבהם:

 

1. אל תעבירו דוא"ל המכיל תמונה בודדת אחת

שליחת הודעת דוא"ל המכילה רק תמונה בודדת היא אחת הדרכים הדי בטוחות להיכנס לתקיית הספאם.
כדאי לקחת את הזמן כדי לעצב דוא"ל עם טקסט וגרפיקה המכילים יותר מתמונה אחת.

מצד שני, זה לא בהכרח טוב יותר לשלוח הודעות טקסט רגיל (ללא תמונות).
הכלל הוא לשמור על איזון של תמונות וטקסט.

 

2. שימו לב לקישורים שלכם בדוא"ל

מסנני דואר זבל בודקים את כתובות האתר שאליהן אתם מקשרים.
במידה ואתם מקשרים לדומיין שיש לו מוניטין לא טוב – הדוא"ל יחסם.

 

3. אל תשתמשו בשירות קישורים מקוצרים כמו bit.ly

הקישורים שלכם צריכים להיות קישורים מלאים לכתובת האתר האמיתית.
שירותי קיצור קישורים כמו bit.ly משמשים לרוב על ידי שולחי דואר זבל (ספאמרים).

 

4. אל תשתמשו בנתונים טכניים מובנים בדוא"ל

מסנני ספאם בודקים את תוכן הדוא"ל מההתחלה ועד סופה:
הודעות המכילות נתונים טכניים ( כמו כתובות IP, סוג user-agent, כתובת URL שממנה נשלח הטופס, סוג דפדפן של המשתמש )
יגרמו כמעט בוודאות למסנני הספאם להכניס את הדוא"ל את תקיית הספאם.

השתדלו להימנע משליחה של נתונים טכניים, אלא אם כן מדובר בדוא"ל לשימוש פנימי שלא אמור להגיע אל לקוחות (ואז תצטרכו לשלוף אותו מתקיית הספאם ולסמן אותו כשולח מאושר).

 

שימו לב: במידה ואתם משתמשים בתוספים שמנהלים את הטפסים בצורה אוטומטית יש להיכנס אל ההגדרות המתקדמות של הטופס ולוודא שהפרטים הטכניים של הטופס אינם נשלחים.

 

לדוגמה, בתוסף Elementor Pro הגדרת ברירת המחדל היא לשלוח את הפרטים הטכניים,
יש להיכנס באופן ידני אל הגדרות הטופס > איזור Email > איזור Meta Data > ולהסיר באופן ידני את הנתונים הטכניים.

 

meta data באלמנטור - איך להמנע מלהגיע לתקיית הספאם
המטה דאטה שלכם יכול להוביל אתכם לתיקיית הספאם, יש להקפיד שתוכן במיילים לא יהיה טכני מדי

 

בדוגמה הבאה תוכלו לראות באיזה אופן מגיע דוא"ל עם כלל הפרטים הטכניים (בתיקיית הספאם)

תוכן במיילים שמוביל אותם לתיקיית הספאם
איך הגעתי לפה? תקיית הספאם של Gmail

 

הערה לצורך המחקר: טופס צור קשר זהה – ללא הפרטים הטכניים מגיע אל תיקיית הדואר הנכנס בצורה תקינה לגמרי.

 

5. צרפו גרסת plain-text

מסנני ספאם אוהבים הודעות המגיעות עם צירוף של גרסת plain-text,
תוספי וורדפרס רציניים המספקים גישה מלאה לניהול הטפסים דואגים לשלוח גם את גרסת ה plain-text בנוסף לגרסת הHTML.

 

6. הימנעו משימוש בתווים מיוחדים בצורה מוגזמת!!!!!

סיבה נוספת לחסימה של הדוא"ל על ידי מסנני הספאם היא שימוש בתווים בצורה מוגזמת:
השתדלו להמנע משימוש יתר בסימני פקודה, נקודות, סימני שאלה, תווים מיוחדים בצורה שעלולה להעלות חשד (!@#$%^&*)

 

7. הימנעו משימוש במילים חשודות

שימוש במילים מפתות שאמורות למשוך את הלקוחות הפוטנציאלים לפתוח את הדוא"ל כגון:
חינם, ללא עלות, זכית, זכיה, מזל טוב, וכו' הוא טריק ישן שגם מסנני הספאם מכירים, ולא אוהבים. 

השתמשו במילים חלופיות שאתם סבורים שמסנני הספאם לא יחסמו.

 

8. אל תשלחו הודעות קצרות או ארוכות מידי

שליחת הודעת דוא"ל המכילה מספר תווים קצר מידי היא אחת הדרכים להיכנס אל תקיית הספאם.
מצד שני, הודעות דוא"ל המכילה אלפי תווים גם היא דרך מעולה להיחסם על ידי מסנני הספאם.

כמו עם תמונות וטקסט – הכלל הוא לשמור על איזון נכון.
הודעה עם מספר תווים שלא ישעמם את הקוראים ומצד שני שלא יעלה חשד במנוע הבדיקה של מסנני הספאם.

 

לקחים ומסקנות

במאמר זה ניסיתי לסכם חקירה מעמיקה של הנושא במשך שבועיים, הרעיון העיקרי הוא שמיילים יהיו מושקעים במידה אבל לא חופרים ממש, וכמו בכל דבר בחיים צריך לשמור על איזון בטקסטים, תמונות, סימני פיסוק ושאר טעויות אשר יכולות לגרום למייל שהשקעתם בו להגיע אל תיקיית דואר הזבל.

שמירה על הכללים מעלה תעזור בסופו של דבר ביחס ההמרה של המיילים ותשרת את מטרת שליחתם.

לסיום, מסנני הספאם של נועדו ותוכנתו לחשוב כמו בני אדם, לכן כל מה שתקף לגביהן כנראה תקף גם לגבי בני האדם – אף אחד לא רוצה דברים מוגזמים.

אם יש לכם הצעות לשיפור, רעיונות, הארות והערות אשמח לשמוע תגובות המאמר.

דייב אברג'ל

סמנכ"ל ומייסד uPress, מפתח Backend & Frontend, מתמחה בשיפור ביצועים לאתרי וורדפרס, טיפול בבעיות אבטחה מתקדמות, ושיווק ברשתות חברתיות. שותף פעיל במספר פרוייקטים מעניינים בתחום המוגשים כתרומה לקהילה - WiPi, Enable, Greenicon, Speedom, ועוד..

  • אולי יעניין אותך..

  • כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *