אתר זה משתמש בעוגיות למטרות שונות, כמפורט במדיניות הפרטיות.

על הקשר שבין מהירות אתרים למרוצי אופנועים

עו"ד אמציה שיינפלד,

על הקשר שבין מהירות אתרים למרוצי אופנועים

באירוע ההשקה, שאנשי התמיכה התכנסו בחדר הישיבות ומהנדסי החברה הציגו את הX-BOOST, כלי האצת האתרים המתקדם שפותח על ידם (בהתבסס על מוצרים של F5 ו-NGNIX PLUS ), ישבה במקרה בחדר רוכבת מרוצי האופנועים הבינלאומיים – יעל קדשאי. קדשאי, רוכבת מרוצי ראלי מעוטרת ובין היתר הישראלית היחידה שזכתה להשתתף בראלי דאקר היוקרתי, מקבלת חסות ותמיכה מuPress ומשמשת פרזנטורית של החברה. באותו יום היא הגיעה כדי להשתתף ב"ערב חברה" במסגרתו תשתף את העובדים בסיפורה האישי המרתק. בין אם הנושא עניין אותה, בין אם לא הרגישה בנוח לקום ולצאת, יצא שישבה בחדר במהלך ההשקה.

עולם הדימויים של כל אחת ואחד מאיתנו מבוסס על הדברים הקרובים לליבו, אך עדיין, לאחר ההשקה, היה מפתיע לשמוע מקדשאי (שבנוסף להיותה ספורטאית, היא גם "טכנולוגית"  לא קטנה) כי חלק גדול מהזמן נדמה היה לה כי המצגת עסקה בכלל במרוצי אופנועים. אם להיות כנים, זה נכון שמהנדסי החברה, לצד הסברים ונתונים שהוצגו (כולל המחשות והשוואות בLIVE), עשו שימוש במילים כמו "ביצועי שיא", "חדות" ו"ראיה כוללת", אך אף אחד מהנוכחים, למעט קדשאי, לא זיהה דמיון מיוחד בין התחומים, מעבר לעובדה המובנת מאליה כי "מהירות" הינה מילת מפתח בשני המקרים. 

"מהירות האתר", נניח לעולם המרוצים, היא אחד הנושאים המעסיקים ביותר את מי שבתחום. בעולם שבו הכול חייב להיות כאן, עכשיו, ומייד, אף אחד לא יקח את הסיכון שהגולש, המבקר באתר יחכה רגע מיותר עד שהעמוד ייטען. בהתאמה לכך, מוצפת הרשת בכלים שונים ו"אובייקטיביים" כביכול, לבדיקת מהירות האתר שלכם (ספוילר: הכלים משתמשים בד"כ במניפולציות, פשוטות למדי, כדי להגיע לתוצאות המוצגות, אך על כך בהזדמנות אחרת). 

כשמתנהלים דיונים אודות ביצועי האתר, הם מתמקדים בעיקר בסוג התשתית והמפרט המוצע לבעל האתר. אבל האמת היא שהמפתח לאתר עם ביצועים מהירים מורכב יותר. תשתית חזקה ואיכותית הינה נדבך בסיסי, אך אינה מספקת כדי "לשכנע" אתר שאינו מתוחזק, או שנבנה בצורה בלתי מקצועית ומותאמת, ל"זוז" מספיק מהר. תוספים מיותרים, מיושנים או לקויים, רכיבים בלתי מעודכנים, ליקויים בכתיבת וארגון הקוד, קבצי תמונה בזבזניים, הינם דוגמאות מעטות בלבד ל"מחלות" מגוונות שעלולות להביא לחוויית גלישה גרועה, גם אם האתר יושב על שרת עוצמתי. 

אם נחזור רגע לעולם מרוצי הראלי, ניתן להשוות את הדבר לרוכב שמקבל אופנוע חדש, חזק ומתקדם, אך במרוץ עצמו מתברבר, לוקח פניות לא נכונות, נכנס לבוץ ללא צורך, מאריך את המסלול, ובקיצור – רוכב בצורה מאד לא יעילה. 

אין מדובר בתופעה זניחה: לקלות היחסית בה ניתן לבנות אתר WordPress (עם ההיקף העצום של תוספים ופתרונות מדף זמינים וביחס כמעט לכל סוגיה), חלק גדול בהצלחה הגדולה של הפלטפורמה, אך גם לכך שאתרים רבים נבנים ומתוחזקים בצורה הרחוקה מלהיות אופטימלית. 

תופעות אלו אינן חדשות ובשוק ניתן למצוא פתרונות טובים מצד חברות כמו  Cloudflare ,Fastly  ,Akamai ואחרות. אלא שלרוב, כדי להבטיח את האפקטיביות, נדרשות הטמעה והתאמות נקודתיות והם פחות "נגישים" לגופים שאינם "אנטרפרייז". עם אתגרים אלו ביקשו מהנדסי החברה בuPress  להתמודד. "פונקציית המטרה" הייתה פתרון שיהיה נגיש, מבחינה טכנית, לכל לקוח, בלחיצת כפתור, מבלי  צורך ברקע טכנולוגי ממשי, וחשוב לא פחות – שיהיה בעלות של דולרים בודדים בחודש. ה-X-BOOST, המבוסס על טכנולוגית מטמון מתקדמת (ומשלב יכולות של חברות הענק F5 ו-NGNIX PLUS ) נבדק במשך תקופה על אתרים מגוונים, כולל אתרים כבדים ומסורבלים, והתוצאות מרשימות. 

לסיכום: אין תחליף אמיתי לבנייה נכונה ותחזוקה שוטפת של האתר, אך במידה שיש צורך בכך, שווה להכיר את הפתרונות הקיימים ולבחון את השימוש בהם. 

בהצלחה.

עו"ד אמציה שיינפלד

מנהל פרויקטים בחברה ומנהל את התחום המשפטי. מתמחה בפרטיות, סייבר ואינטרנט.

  • אולי יעניין אותך..

  • כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *