קידום אתרים בוורדפרס – כל מה שרציתם לדעת
דייב אברג'ל,
קידום אתרים – המדריך האולטימטיבי לאתרי וורדפרס
וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול תוכן הטובות ביותר, אם לא הטובה מביניהן כאשר מדובר בקידום אתרים (SEO).
למעשה, אם חשבת שהשקעת זמן על SEO באתר הוורדפרס שלך הוא בזבוז זמן, זוהי טעות חמורה. אופטימיזציה נכונה של האתר שלך לשיטות העבודה המומלצות שמתוארות במאמר זה יעזרו לך לשפר את הדירוג שלך, להרוויח יותר מנויים / לקוחות, לשפר את אתר הוורדפרס שלך בכלליות.
למעשה, נושא קידום האתרים בוורדפרס הוא רחב מאוד, ונדרש ריכוז רב וסבלנות כדי ללמוד אותו, מאמר זה מכסה די הרבה נושאים ולכן הוא ארוך מאוד, תוכלו לבדוק את תוכן העניינים ולקפוץ לנקודות מסויימות במאמר.
קודם כל חשוב שתדעו שישנם תוספים שונים ומגוונים לקידום אתרים בוורדפרס, רובם יעשו את העבודה בצורה טובה, אך במאמר זה אנחנו נעבוד עם תוסף Yoast SEO, זהו תוסף בעל פונקציות מיוחדות מאוד, ובעל כוח רב לקידום אתרים.
כמו בחיפוש, קידום אתרים, ופלטפורמת וורדפרס, הטכנולוגיה כל הזמן משתנה, אנו מנסים כל הזמן לשמור על המאמר הזה מעודכן לטכנולוגיה הנוכחית.
תוכן עניינים
1 :: הבסיס לקידום אתרים בוורדפרס
- 1.1 :: קישורים
- 1.1.1 :: מבנה קישורים קבוע
- 1.1.2 :: עם או בלי WWW
- 1.1.3 :: מילות קישור
- 1.1.4 :: עם או בלי SSL
- 1.2 :: אופטימיזציה לכותרות
- 1.2.1 :: שליטה בכותרות על ידי תוסף
- 1.2.2 :: התאמת כותרת לדף ספציפי
- 1.3 :: התאמת META DESCRIPTION
- 1.4 :: אופטימיזציה לתמונות
- 1.5 :: מיפוי XML
2 :: התאמת תבניות
- 2.1 :: פירורי לחם
- 2.2 :: כותרות לפסקאות
- 2.3 :: נקה את הקוד שלך
- 2.4 :: שפר את מהירות הטעינה
- 2.5 :: חשבו שוב על קישורי שותפות
- 2.6 :: מיפוי HTML
3 :: קידום אתרים מתקדם ותוכן כפול
- 3.1 :: הפעלת "לא לאנדקס", סריקת דפי ארכיון וביטול ידני
- 3.2 :: ביטול ארכיונים לא שימושיים
- 3.3 :: מספור וחלוקה לעמודים
- 3.4 :: קישורים קנונים
4 :: מבנה האתר לדירוג גבוה
- 4.1 :: דפים על חשבון פוסטים
- 4.2 :: יין חדש בבקבוק ישן
- 4.3 :: קישורים לפוסטים הקשורים
- 4.4 :: בזהירות עם התגיות
5 :: אופטימיזציה לרשימת תפוצה 6 :: אופטמיזציה לתגובות
- 6 :: השאר את הקוראים מעורבים
- 6.1 :: איך לגרום למשתמשים להגיב
- 6.2 :: לחזק את המגיבים
- 6.3 :: שמירת המשתמשים בדיון
7 :: החלק הקשה ביותר
- 7.1 :: תעקבו אחרי התגובות שלכם
- 7.2 :: צייצו בטוויטר
8 :: תוצאות מדידה 9 :: מסקנות לגבי קידום אתרים בוורדפרס
1 :: הבסיס לקידום אתרים בוורדפרס
מחוץ לקופסא, וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן המותאמת באופן מסודר, ועושה את העבודה הרבה יותר טוב מאשר כל מערכת ניהול תוכן אחרת,
אבל יש כמה דברים שעדיין צריך לעשות כדי להפוך אותה להרבה יותר קלה לעבודה איתה.
1.1 :: קישורים
1.1.1 :: מבנה קישורים קבוע
הדבר הראשון שיש לשנות הוא מבנה הקישורים הקבוע שלך.
ניתן למצוא את הגדרות הקישורים הקבועים תחת: הגדרות ← מבנה קישורים, ברירת המחדל למבנה הקישורים הקבועים היא /%category%/%postname%/,
אבל אנחנו מעדיפים להשתמש ב- /post-name/ או /category/post-name/. לאופציה הראשונה פשוט תבחרו באפשרות של מבנה מותאם אישית ותזינו בתיבת הטקסט /%postname%/.
כדי לכלול בנוסף את הקטגוריה במבנה הקישורים הזינו בתיבת הטקסט /%category%/%postname%/, אם היה מוגדר לך בעבר p=posd-id? – אל דאגה,
וורדפרס יטפל בכל ההפניות בישבילך באופן אוטומטי, זה נכון גם אם אתם משנים מ /%postname%/ ל- /%category%/%postname%/.
אם תבחרו לשנות מכל מבנה קישור אחר, אולי כדאי לכם לקרוא מאמר במתמקד בנושא – שינוי מבנה הקישורים קבועים.
1.1.2 :: עם או בלי WWW
אתם צריכים להחליט אם אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע כ www.example.com או example.com .
בחרו בהגדרות ← כללי, ורשמו בתיבת הטקסט תחת כתובת URL של וורדפרס – את הכתובת שבחרתם.
תוכלו לקרוא מאמר יותר מעמיק בנושא זה – עם או בלי WWW – איזו כתובת אתר עדיפה לקידום אתרים בוורדפרס?
1.1.3 :: מילות קישור
הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות בכדי לשפר את הדירוג של האתר שלכם הוא להוריד את מילות הקישור משם הפוסט,
מילים כמו של.. ה.. ו.. הכי.. אם אתם עובדים עם השפה האנגלית – התוסף של Yoast מסתיר באופן אוטומטי את מילות הקישור מכתובת הURL אבל עדיין הם יופיע וישפיעו בחיפושים.
אם הקישורים לפוסטים שלכם כבר מפורסמים ברחבי הרשת או שאנשים נכנסים לקישורים האלו – נסו לא לשנות את הקישורים, למרות שוורדפרס אמור לדאוג לרוב ההפניות באופן אוטומטי לקישורים החדשים.
1.1.4 :: עם או בלי SSL
בשנת 2014 גוגל הודיעה כי הם נותנים הטבה (אמנם קטנה) בדירוג לאתרים המשתמשים בSSL / HTTPS,
ומסיבה זו – ישנם יותר ויותר מפתחי אתרים שעברו לשימוש בSSL, זה יכול להיות רעיון מצויין גם לכם, אם אתם רוצים לעבור לשימוש בSSL, אנו חפשו מאמר מעמיק בנושא.
1.2 :: אופטימיזציה לכותרות
הכותרת, זהו תג HTML הנראה כך –
, הכותרת הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום בדירוג תוצאות החיפוש.
הכותרת הוא הטקסט המופיע בראש הלשונית בדפדפן, וזהו הקו הראשון שאנשים רואים בתוצאות החיפוש, ואחריו את כתובת האתר, ואז הקטע הרלוונטי, בנוסף מוצג תאריך המועבר לדפדפן על ידי תיאור meta.
באתרים רבים, הכותרת של הפוסטים הם שרשור של הדפים כמו "שם האתר » ארכיון » שם הפוסט" או "שם האתר » שם הפוסט",
בכדי שהאתר שלך יקבל את התנועה שהוא ראוי לה – כדאי לבצע זאת הפוך, שם הפוסט הוא החשוב ביותר! מנועי חיפוש הם רובוטים השמים יותר משקל על המילים הראשונות של הכותרת,
ולכן אם שם הפוסט ממוקם בתחילת הכותרת הדירוג שלך ישופר משמעותית. חוץ ממנועי חיפוש, בני אדם עובדים באותה הדרך כמו מנועי החיפוש,
סורקים את תוצאות האתר כאשר מסתכלים על המילים הראשונות של המשפט תחילה, אם המילה שהם חיפשו ממוקמת בתחילת המשפט – סביר להניח שיקליקו.
לצורך הדוגמא, הכותרת האופטימלית לעמוד הזה אמורה להיות: "קידום אתרים בוורדפרס » בלוג » uPress".
1.2.1 :: שליטה בכותרות על ידי תוסף
אתם יכולים לשלוט בכותרות הדפים שלכם על ידי התוסף של Yoast שאיתו אנו עובדים במדריך זה, ישנתם שני חלקים של התוסף ששולטים על התחום הזה.
קודם כל, ברגע שאתם מתקינים ומפעילים את התוסף מתווספת לכם לשונית SEO מתחת להגדרות, כנסו לדף הגדרות ← כותרות ותגיות מטא, ותראו מספר סוגים של כרטיסיות עבור סוגים שונים של דפים באתר שלך.
לכל סוג הודעה וטקסונומיה אתה יכול להגדיר תבנית כותרת (כמו כן גם תבניות תיאור meta אבל עוד נגיע לאותם מאוחר יותר). כדי לשלוט בכותרות הפוסטים באתר שלנו בחרו בלשונית – סוגי פוסטים:
ישנם מספר משתנים שאתם יכולים לשלוט עליהם שממויינים לפי סוג עמוד. חשוב לבדוק שהכותרות של הדפים שלכם לא כפולות או חוזרות על עצמן, במקרה וכן – כדאי לכם לסמן את חייב שכתוב מחדש של הכותרות בלשונית כללי, או להיכנס לדף עצמו ולערוך את הכותרת בלשונית של התוסף (מתחת לתוכן הדף).
- קטגוריות, תגיות, סוגי תכנים, גלריות יראו כך –ארכיון %%term_title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%%
- דפי חיפוש יראו כך – חיפוש עבור %%searchphrase%% %%page%% %%sep%% %%sitename%%
- דפי 404 יראו כך – הדף לא נמצא %%sep%% %%sitename%%
- דפי ארכיון יראו כך – %%name%% כתבה ב%%sitename%% %%page%%
כאשר:
- %%term_title%% – שם הטקסונומי
- %%sep%% – מפריד הניתן לשינוי ( ברירת המחדל היא "–")
- %%page%% – שם הפוסט / דף
- %%sitename%% – שם האתר
- %%searchphrase%% – מילות החיפוש
ישנם עוד כמה פיצ'רים נחמדים, למשל אתם יכולים להשתמש ב %%cf_%% כדי להשתמש ב-custom field או post custom field, למשל שדה הmeta description או user meta value.
בכדי לשנות את המפריד – %%sep%%, בחרו בלשונית כללי, ובחרו את אחד הסמנים מהרשימה הבאה:
1.2.2 :: התאמת כותרת לדף ספציפי
אוקיי, עכשיו לאחר שלמדנו להשתמש בתבניות כותרות, אנחנו יכולים להתחיל לערוך כותרות של פוסטים/דפים בודדים.
לשימוש הזה יש לנו לשונית של התוסף הכוללת תצוגה מקדימה של איך אנחנו מוצגים בשורות החיפוש בגוגל, הלשונית ממוקמת מתחת לעריכת תוכן הדף, וכותרת הלשונית הוא Yoast SEO:
התצוגה מקדימה אוספת נתונים מהפוסט באופן אוטומטי, אבל אם ברצונכם לערוך את הכותרת למשהו יותר אקטרקטיבי ומושך קליקים, תמיד תוכלו לערוך את הכותרת.
שדה הטקסט יציג אזהרה מתחתיו אם הכותרות הופכת להיות ארוכה מידי,אורך הכותרת מוגבל לאורכה של התצוגה בתוצאות החיפוש. כללים חשובים לעריכת כותרת מותאמת אישית:
- הכותרת חייבת תמיד לכלול את שם האתר / שם החברה, רצוי בסוף – כדי שאנשים יוכלי לזהות אותך בחיפושים ברפרוף
- הם תמיד צריכים להכין את מילות המפתח שאתם חושבים שהכי חשובים לדף הנוכחי, שאת אותם מילים אנו נקשר לביטוי למיקוד, מילים אלו חייבות להיות בתחילת הכותרת.
- שאר הכותרת צריכה למשוך את האנשים להקליק.
1.3 :: התאמת meta description
עכשיו כאשר אנחנו יודעים להתאים כותרת לעמוד כמו שצריך, צריך להתחיל להתמקד ב-meta description. מנועי חיפוש משתמשים ב-meta description כדי להציג את התיאור של תוצאות החיפוש,
זהו קטע קטן של טקסט שנותן קצת הקדמה לדף הספציפי בחיפוש, meta description בדרך כלל בשימוש כאשר התיאור מכיל את אחת ממילות החיפוש שהמשתמש חיפש.
ישנם תוספים מסויימים בוורדפרס שכוללים בתוכם את הפונקציה של תיאור אוטומטי – automated description, התוסף משתמש במשפט הראשון של הפוסט ומכניס אותו באופן אוטומטי ל-meta description של הדף כברירת מחדל, זה לא המצב הכי חכם שתוכלו לצפות לו משום שבמשפט הראשון של הפוסט בדרך כלל אין שום דבר שמתמצת את הדף כולו.
לכן, הדרך הטובה ביותר לבצע זאת היא באופן ידני, ואם בכל זאת אתם סומכים על התוספים בעלי התיאור האוטומטי – אז פשוט תפעילו אותם ותנו להם לעשות את העבודה,
תיאור אוטומטי הוא קיצור דרך, ואין קיצורי דרך אמיתיים בקידום אתרים בוורדפרס. אם אתם לא משתמשים בכלל ב-meta description מנועי החיפוש יחפשו את מילת החיפוש בדף כולו, ימצאו פסקה שנראת להם רלוונטית ויציגו אותה בתור התקציר שמופיע מתחת לכותרת.
כדי לערוך באופן ידני את ה-meta description גשו ללשונית התוסף כמו שביצענו בסעיף הקודם (התאמת כותרות) ומתחת לעריכת הכותרת תמצאו טאב meta description,
נסו לייצר תיאור לדף אשר יפתה את הגולשים להקליק על ידי שימוש בלפחות פעם אחת באחת ממילות המפתח שלכם.
אנחנו נזכיר שהטאב ביטוי למיקוד הוא חסר שימוש ואף מנוע חיפוש לא משתמש במילים שתכתבו בו, משום כך לא הזכרנו אותו במאמר.
1.4 :: אופטימיזציה לתמונות
מפתחים רבים לא מייחסים לנושא הזה חשיבות, אבל זהו נושא מאוד חשוב לנושא קידום האתרים. תוכלו לשפר את הדירוג שלכם על ידי מילוי מידע נכון ב-alt של התמונות שלכם, ועל ידי נתינת שמות נכונים לקבצים שלכם.
alt זהו תג שמצורף לתמונה – בתג זה יפורט טקסט המפרט מידע על התמונה.
מנועי חיפוש משתמשים ב-alt של התמונה והשם שלה כדי לחפש תמונות, כך תוכלו לשפר מעט את התנועה באתר שלכם,
מעבר לזה אתם עוזרים לקוראים שלכם שמשתמשים בכלי נגישות (screen readers) על ידי קריאת הטקסט במקרה שלא מוצגת התמונה.
שימוש בתג ה-alt הוא גם משהו שנבדק בניתוח פונקציונלי של העמוד, ומשפיע בכלליות על דירוג האתר במנועי חיפוש.
1.5 :: מיפוי XML
מיפוי האתר הוא אפשרות מאוד טובה – כאשר אתם מפרסמים עמוד או פוסט, נשלח למנועי החיפוש מפת האתר שלכם ומודיעה להם שיש פוסט חדש, מי ההורים שלו, ומי הילדים שלו, וכך זה עוד כלי שעוזר לעלות בדירוג.
אל דאגה, הפונקציה הזו לא עושה את האתר יותר איטי, בעבר בכל פעם שהייתם מפרסמים עמוד או פוסט הייתה נשלח למנועי החיפוש מפת האתר המלאה, כיום נשלח רק העמוד או הפוסט הספציפי שיצרתם שזה הרבה יותר מהיר.
אפשרות זו מאוד טובה משום שהיא כוללת את התמונות שנמצאות בדף, וכל מדיה נוספת שהוספתם בעמוד וכך משפר את הדירוג.
בכדי להפעיל את האפשרות הזו – בחרו ב-SEO » XML sitemap ולחצו על ה-V כדי להפעיל את המיפוי האוטומטי,
עם הפעלת האפשרות הזו יופיע לכם מספר אופציות לשינוי, בדרך כלל ברוב המקרים אין צורך לשנות שם כלום, אלא אם כן יש לכם העדפות ספציפיות.
2 :: התאמת תבניות
2.1 :: פירורי לחם
אתם רוצים להוסיף לאתר שלכם תצוגת היררכיה, או כמו שמכנים אותם – פירורי לחם, פירורי לחם הם קישורים הממוקמים בדרך כלל מעל כותרת העמוד, שמראים למשתמש את ההיררכיה של העמודים מההתחלה ועד לעמוד הנוכחי.
לדוגמא: דף הבית » מאמרים » מאמר כלשהו , פירורי לחם טובים לשתי שימושים עיקריים: הם מאפשרים למשתמשים שלך לנווט באתר שלך בקלות, ואם הוא קורא כרגע מאמר על קידום אתרים למשל כשהקטגוריה שלו הוא "קידום אתרים וורדפרס" – זה יכול לפתות את המשתמש להקליק על הקטגוריה ולהמשיך ולקרוא מאמרים, ואולי לאחר מכן אפילו להכניס את האתר למועדפים.
והשימוש השני – הם מאפשרים למנועי החיפוש לקבוע את המבנה של האתר שלך בקלות רבה יותר. פירורי לחם הם אלו שצריכים להחזיר אותך בחזרה לדף הבית, לקטגוריה של הפוסט, ויש להם תפקיד חשוב מאוד.
בכדי להפעיל את פירורי הלחם גשו ל- SEO » מתקדם, ובלשונית של קישורים פנימיים סמנו את ה-V על אפשר נתיב ניווט, מיד עם הפעלת הנתיב ניווט יופיע מספר אפשרויות לבחירה, בדרך כלל לא תצטרכו לשנות אותם.
2.2 :: כותרות לפסקאות
למרות שרוב תבניות הוורדפרס מבצעות את זה באופן אוטומטי – חשוב לוודא שכותרת העמוד / פוסט שלך היא
Page / Post Heading
ולא שום דבר אחר,
שמו של האתר / בלוג צריך להיות רק בתור תג
בדף הראשי שלך.
בעמודים, פוסטים וקטגוריות הוא אמור להיות לא יותר מתג
והתפריט הצדדי לא צריך להיות עמוס בתגי
.
תוכלו לערוך את הכותרות לפסקאות על ידי עריכת הקבצים post.php, page.php הנמצאים בתקיית התבניות, בכדי ללמוד יותר לעומק איך עורכים את הדפים האלו תוכלו לקרוא ברשת האינטרנט מאמר רלוונטי.
2.3 :: נקה את הקוד שלך
אם יש לכם בקבצי התבנית שורות קוד המכילות JavaScript ו-CSS, זה הזמן להעביר אותם לקבצים חיצוניים, שורות קוד פנימיים לא עושים טוב לקידום האתרים של האתר שלך.
היתרון של קבצים חיצוניים הם שמנועי החיפוש לא צריכים לטעון אותם וכך הם משפרים את מהירות הטעינה, ובכך הם מבטיחים למשתמשים שלך מהירות טעינה מהירה יותר לכל עמודי האתר משום שקבצי הJavaScript ו-CSS נשמרים במטמון בפעם הראשונה שהאתר עולה, ואין צורך לטעון אותם כל פעם מחדש.
2.4 :: שפר את המהירות טעינה
אחד ההיבטים החשובים ביותר של כמה דפים מנוע החיפוש ימפה לתוכו בכל יום מהבלוג שלך, הם – כמה מהר הדפים שלך נטענים, ואתם יכולים לעשות 3 פעולות עיקריות כדי לשפר את מהירות הטעינה:
- להתאים את התבנית שלך לגשת כמה שפחות פעמים לטבלאות מאמר המידע (mysql), תוכלו לקרוא על כך יותר לעומק במאמר הבא.
- התקנה של תוסף מטמון, אנחנו ממליצים על WP Super Cache – תוסף מאוד פשוט לשימוש.
- התקנה של תוסף CDN, שילוב של תוסף מטמון ותוסף CDN ישפרו פלאים את הביצועים של האתר שלכם. להרחבה בנושא של תוסף CDN תוכלו לקרוא במאמר הבא.
כמו כן, חשוב מאוד להיות מודע לכך שאחסון האתר שלך בחברה שהיא מוכרת אירוח בחינם / זול, זה יהיה לא חכם מבחינתכם.
אם אתם באמת רוצים להצליח עם בניית מערך הקישורים שלך ורוצה שהבלוג שלך יהיה מסוגל לעמוד בעומסים חזקים, אז לך על הטוב ביותר ואל תתפשר.
אנחנו ממליצים על חבילות האחסון שלנו ב uPress, שמותאימים באופן אבסולוטי לאתרי / בלוגי וורדפרס, ומוכחים כטובים ביותר בתחום בישראל, אם אתם רוצים לדעת יותר על הנושא אז תוכלו לבקר בעמוד היתרונות שלנו.
2.5 :: חשבו שוב על קישורי שותפות
אם באמת זה הכרחי לקשר מהאתר שלכם לכל החברים שלכם? או שאולי זה אפשרי לפרסם אותם רק בדף הראשי?
גוגל ורוב מנועי החיפוש בימים אלה מורידים דירוג לאתרים בעלי מנעד קישורים חיצוניים רחב, כך שאתם לא באמת עושים טובה לחברים שלכם ובטח שלא עוזרים לעצמכם, אתם בסך הכל פותחים דלת החוצה לגולשים באתר שלכם ומשכנעים אותם על ידי קישורים חיצוניים לצאת מהאתר שלכם ולגלוש באתרים אחרים, וזה הדבר האחרון שאתם רוציםם לעשות.
כנ"ל לגבי מנועי חיפוש: בדפי הפוסטים הקישורים לאתרים של חברים שלכם לא בהכרח קשורים לנושא, ולכן הם לא עוזרים לך בכלל, להיפטר מהם.
תוכלו לשלוט בוויג'טים שיופיע בדף הראשי בלבד ולקשר שם (רק אם זה הכרחי וקשור לנושא) את החברים שלכם.
2.6 :: מיפוי HTML
לכמה סוגים של אתרים הנושא הזה יכול להיות שטותי, במיוחד כאשר האתר שלך הוא בלוג אמיתי.
לאתרים יותר מורכבים מזה עם כמה רמות של דפים – מיפוי HTML באמת עשוי להיות מועיל מאוד עבור משתמשים והם עבור מנועי חיפוש.
תוכלו לקרוא מאמר שמסביר איך ליצור תבנית דף של מיפוי HTML שהוא יהיה התחלה טובה להשיג אחד לאתר הוורדפרס שלכם.
3 :: קידום אתרים מתקדם ותוכן כפול
ברגע שעשינו את כל הפעולות הבסיסיות, ניתן לראות עכשיו שאר הבעיות שנותרו לנו לפתור מסתכמים בדבר אחד פשוט: תוכל כפול. למעשה המון תוכן כפול, אחד היתרונות והחסרונות של וורדפרס הם שהוא מגיע עם כמה סוגים שונים של טקסונומי:
- תוכן מבוסס תאריך
- תוכן מבוסס קטגוריה
- תוכן מבוסס תגיות
- תוכן מבוסס מחבר
בסמוך לכך, נראה שהוא חושב שהמשתמש באמת צריך להיות מסוגל לעבור מהדף הראשי לדף הפוסטים, לדף הבא, לדף הקודם, לדף שהוא האב, ולדף שהוא הבן, ומשם חזרה לדף הראשי.
וכתוצאה מכך – התוכן משוכפל לחלוטין. במהות, זה אומר שבתרחיש הגרוע ביותר, פוסט מסוים נגיש ב-5 מקומות שונים מחוץ לדף שהוא בכלל לא צריך להופיע בו.
אנחנו הולכים להיפטר מכל התוכן הכפול הזה, ועדיין לאפשר למנועי החיפוש למפות אותם, אך לא לאנדקס אותם.
3.1 :: הפעלת "לא לאנדקס", סריקת דפי ארכיון וביטול ידני
אנו נשתמש בתוסף של Yoast כדי מנוע אינדוקס או לקיים אינדוקס של דפי ארכיון שאינם מצורפים לאתר שלנו. אנחנו ניגש ל- SEO » כותרות ותגיות מטא » ארכיון :
כפי שאתם רואים בתמונה – ההגדרות שמופיעות הן ההגדרות לארכיון האתר שלנו, כמו שניתן לראות השבתנו לחלוטין את הארכיונים המבוססים תאריך, משום שאנחנו לא משתמשים בהם.
כל קישור מבוסס תאריך מעתה יוביל את המשתמשים לדף הראשי. השארנו את הארכיונים המבוססים מחבר, אבל אנחנו ניהיה חייבים לסמן V בתיבת הסימון אל תאנדקס דפי משנה של הארכיון, בלשונית SEO » כותרות ותגיות מטא » אחר, אשר מונעת תצוגה של מספרי עמוד כמו /page/2/ בעמודי ארכיון מכל סוג בתוצאות חיפוש.
באתרים קטנים זה אולי יותר הגיוני לא לאנדקס אפילו את הקטגוריות והתגיות, אבל מהנסיון שלנו יש לזה בקושי השפעה.
ישנו סוג אחד של ארכיון שהוא לא מאונדקס כברירת מחדל, דפי תוצאות החיפוש. זוהי גם ההמלצה מצד גוגל לעבוד בצורה הזו. הרבה השתנה בשיטת הטיפול של גוגל בארכיונים מאז שהם הביעו את תמיכם בקישורים rel=next וב rel=prev.
כדאי לקרוא על הנושא הזה לעומק, אבל זה קצת טכני מידי למאמר הזה, בכל מקרה התוסף של Yoast מטפל בכל השינויים האלו באופן אוטומטי.
3.2 :: ביטול ארכיונים לא שימושיים
אם הבלוג שלך הוא בלוג של כותב תוכן אחד, או שאתה חושב שאתה לא צריך בבלוג שלך ארכיון המבוסס מחבר, כדאי לבטל אותם על ידי התוסף.
בנוסף אם אתה חושב שאתה לא צריך ארכיון מבוסס תאריך אז כדאי לבטל גם אותו, גם אם אינך משתמש בארכיונים האלו בתבנית שלך אבל לא ביטלת אותם באופן רשמי – עדיין מישהו עלול לקשר אליהם על ידי עריכת ה URL ולהרוס לך את רצף קידום האתר.
3.3 :: מספור וחלוקה לעמודים
אנחנו רוצים לוודא שאם רובוט הולך לדף קטגוריה כלשהי, הוא יהיה מסוגל להגיע לכל הדפים הנדרשים ובלי שיהיה לו בעיות בדרך.
אחרת, אם יש לך מספר גדול של פוסטים בקטגוריה אחת – הרובוט יצטרך לחזור 10 דפים אחורה בטרם יוכל למצוא את אחד הפוסטים המדהימים שלך שנכתבו לפני כן.
ישנה דרך קלה לעשות סדר בנושא הזה, ישנם מספר תוספים מצויינים, אנחנו ממליצים על WP-PageNavi, בנוסף ישנם תבניות עיצוב המאפשרות שליטה על הנושא, בדרך כלל הוא יופיע תחת אפשרויות תבנית » תוכן ארכיון » ניווט מספרי.
3.4 :: קישורים קנונים
בחודש פברואר 2009, מנועי החיפוש הגדולים הציגו את האלמנט rel=canonical. זה הוא כלי נוסף שיעזרו להילחם בתוכן כפול.
לוורדפרס תמיכה מובנית לקישורים קנונים בעמודים ופוסטים בודדים, אבל עדיין יש לו כמה באגים קלים. הוא לא מייצר קישורים קנונים בכל סוג דף אחר.
עם תוסף של Yoast מופעל, אתה מקבל באופן אוטומטי קישורים קנונים לכל סוג דף בוורדפרס.
4 :: מבנה האתר לדירוג גבוה
בלוגים של וורדפרס בנויים כל כך טוב לקידום אתרים ויש למנועי החיפוש יכולת כל כך טובה למפות אותם, בשל המבנה הקטגוריות שלהם, מבנה התגיות, כל הדפים המקושרים אחד לשני, ובדרך כלל התוכן מסודר יפה ונקי.
אך, כל היתרונות האלו באים על חשבון משהו, על חשבון הכוח הדירוגי של האתר שלכם ותכף תבינו למה.
4.1 :: עמודים על חשבון פוסטים
אתם בטח כבר שואלים את עצמכם למה עדיף לבנות עמודים ולא פוסטים?
סיבה ראשונה היא שעמודים מסוגלים להיות ילדים באופן ישיר של עמוד הבית, סיבה שניה היא שכדי לשמור על דירוג האתר – הצפיפות של מילות המפתח חייבת להיות נכונה, וכאן הדברים משתבשים,
פוסט הכולל בתוכו מערכת תגובות – יכול להרוס את צפיפות של מילות המפתח למאמר / פוסט שנבנה בקפידה.
וזו הסיבה שאתרים המדורגים גבוה במנועי החיפוש – בדרך כלל מפרסמים את הפוסטים הגדולים שלהם בפורמט של עמוד, וללא תגובות.
במקרה והם רוצים לעדכן את העמוד, אז הם פשוט מעדכנים את העמוד ומוציאים פוסט שמסביר מה הם השינויים בעמוד.
4.2 :: יין חדש בבקבוק ישן
אם יש לכם פוסט מסויים שהפך לפופולרי והדירוג שלו גבוה, כמו הדף הזה למשל על קידום אתרים, אתם יכולים לעשות את הדברים הבאים:
- ליצור דף חדש עם תוכן מעודכן ומשופר
- לשנות את הכתובת URL המקוצרת של הפוסט הישן למשהו כמו post-name-original.
- פרסם את הדף שיצרנו ושנה את כתובת ה URL המקוצרת לכתובת של הפוסט הישן.
- שלח מיילים לכל אחד מהמגיבים ותסביר להם ששיפרת ועדכנת את תוכן הדף.
- חכה לקישורים שיגיעו לדף, שוב.
- אפשרות זו של ביטול התגובות ומעבר לעמודים – משפרת את הדירוג משום שהיא משפיעה באופן ישירת על צפיפות מילות המפתח של האתר. פונקציה זו מאפשרת לך:
- שליטה מלאה על צפיפות מילות המפתח.
- אפילו יותר קישורים במקשרים למאמר ובמאמר.
- היכולת לשמור על עדכון המאמר כפי שאתה רואה לנכון לשפר את תוכנו והדירוג שלו
כמה מביניכם המפתחים יגידו: אני יכול לקבל את אותו האפקט על ידי הפניית 301 של הפוסט הישן לעמוד החדש, זה נכון מלבד העובדה שתאבדו את התגובות שהמשתמשים השקיעו זמן רב לכתוב אותם, ולפעמים הפניית 301 לוקחת לא מעט זמן.
בגדול, צריך להשתמש בטכניקה הזו של מעבר לעמודים בזהירות, אתם לא רוצים לבצע זאת על כל הפוסטים באתר שלכם, נסו להשתמש לעשות זאת רק על מאמרים גדולים שלפי דעתכם יצברו המון תגובות וידללו את צפיפות מילות המפתח.
4.3 :: קישורים לפוסטים הקשורים
ישנה דרך אחת ממש טובה לאפשר למנועי החיפוש למפות את האתר שלכם ולהגיע לפוסטים היותר ישנים שלכם בקלות יחסית, ובכך להרים את הדירוג שלכם.
השיטה הזו עובדת על ידי תוסף פוסטים קשורים, התוסף הזה נכנס לעומקי המאגר מידע שלכם ומוציא משם את כל הפוסטים שנכתבו, ומתחיל לקשר אותם לפי מילים דומות לפוסטים אחרים, משמע הוא מוסיף קישורים מדפי דומים.
ישנו מגוון רחב של של תוספים מהסוג הזה, אנחנו ממליצים על WordPress Related Posts, כמובן שלרוב התוספים ישנה אפשרות לבצע את הפעולה באופן אוטומטי ובאופן ידני – לבחור באיזה עמודים זה יופיע ובאיזה עמודים לא.
4.4 :: בזהירות עם התגיות
לאחרונה אנחנו נתקלים בתופעת ה"כמה שיותר תגיות", אולי עניין התגיות גורם למפתחים להרגיש שככל שהם יוסיפו יותר תגיות זה יקדם את האתר שלהם.
אז חברים, זה ממש לא המצב, לתגית בפניה עצמה אין חשיבות כלל לכל נושא קידום האתרים, הדרך היחידה שבה התגיות משפיעות על קידום אתרים הן האופן שבו הם מקשרות בין פוסט לפוסט הקשורים באותם תגית.
או בעצם קבוצה של פוסטים. ישנם מגוון תוספים אשר פותרים את הבעיה הזו בקלות, אם אתם מרגישים שאתם כבר נמצאים במצב הזה שיש לכם באתר יותר מידי תגיות, נסו לקרוא עוד במאמר הבא.
5 :: אופטימיזציה לרשימת תפוצה
מצא דרך להרשים את המבקרים שלך
בלוגרים ואתרים רבים חושבים שאין צורך לבצע אופטימיזציה לטופס המצרף משתמשים לרשימת התפוצה, וזה טעות.
אחד הפרמטרים הכי חשובים ברשימות תפוצה – הם המיקום, התזמון. איזה משתמש לפי דעתכם ירשם לרשימת התפוצה שלכם: משתמש אשר הוא קורא את הבלוג שלכם באופן קבוע, או לפחות לא בפעם הראשונה, וכרגע הוא סיים לקרוא מאמר בנושא שמעניין אותו.
או משתמש אשר נכנס לבלוג שלכם בפעם הראשונה כרגע, והם מקבל באופן מיידי את טופס ההרשמה? נכון מאוד, מהנסיון שלנו – משתמשים אשר קוראים מאמר ונהנים ממנו ברוב המקרים ירשמו לרשימת התפוצה שלכם ( יש חשיבות גם שטופס ההרשמה יהיה נעים ומושך).
עוד טרנד רשימות תפוצה שמושך משתמשים הוא מייל שבועי עם תכנים מעניינים בנושא מסויים, סוג של מגזין שבועי.
זוהי הסיבה שיותר ויותר אתרים ובלוגים מוסיפים את טופס ההרשמה לרשימת התפוצה בסוף המאמר: "אהבתם את הפוסט הזה? הירשמו לעיתון שלנו וקבלו הרבה יותר!",
וזה המקום הנכון ביותר למקם את הטופס הרשמה. ישנה עוד אפשרות מאוד נחמדה, כאשר משתמש מסויים מגיב בבלוג שלנו בפעם הראשונה – הוא מופנה לטופס הרשמה לרשימת תפוצה, בשביל לבצע את הפעולה הזו אנחנו נצטרך להיעזר בתוסף ניווט תגובות.
6 :: אופטמיזציה לתגובות
השאר את הקוראים מעורבים
לפי ויקיפדיה, תגובות הן אחד ההיבטים החשובים ביותר של הבלוגים, ציטוט:
The ability for readers to leave comments in an interactive format is an important part of many blogs.
תגובות הן לא רק נחמדות משום שאנשים כותבים לך לכמה הם אוהבים / מפרגנים לך, או שעשית טעות כלשהי שצריך לתקן בפוסט, או כל דבר אחד שהם רוצים לכתוב לך.
רוב התגובות הן נחמדות משום שהם מציגות סוג של אירוסין בין הבלוג לבין המשתמש. ואירוסין מסוג כזה היא אחד הגורמים הכי חשובים של משתמשים להמליץ על האתר שלך, הם מראים לך שאכפת להם, הם פותחים בדיונים, עכשיו כל מה שעליכם לעשות זה פשוט להגיב, ואתם מתחילים ליצור מערכת יחסים.
6.1 :: איך לגרום למשתמשים להגיב
הדרך הקלה ביותר כדי לגרום לאנשים לעשות משהו – זה פשוט לבקש את זה. כתבו בסוף המאמר משפט מזמין לתגובות, ותבקשו מהקוראים את דעתם בנושא.
דרך שניה היא הקישור לתגובות מהבלוג שלכם, האם הקישור שלכם נראה כך? "אין תגובות" או כך "לצערינו אין תגובות עדיין, נשמח לשמוע את דעתך בנושא",
מרגישים את ההבדל? אתם יכולים לשנות את על ידי עריכת הקובץ index.php בתבנית הנוכחית שלכם, חפשו את השורה ()comments_pupup_link ושנו את הטקסט הנמצא בתוך הפונקציה.
6.2 :: לחזק את המגיבים
דבר נוסף שניתן לעשות זה להודות למשתמשים כאשר הם מגיבים לבלוג שלך, כמובן שלא בכל תגובה כי זה נהפך להיות מציק.
אפשר לעשות את זה רק בתגובה הראשונה שלהם בבלוג, זה יכול להיות נהדר. ישנם תוספים מגוונים בנושא, אשר שולחים מייל למשתמש שהגיב מייד לאחר התגובה הראשונה שלו, אך הם לא משהו יציב שאנחנו יכולים להמליץ עליו, תמיד תוכלו לנסות בעצמכם.
בתוסף של ניווט התגובות שהמלצנו בסעיף 5 ישנו אפשרות של העברת המשתמש מיד לאחר תגובתו הראשונה באתר – לעמוד "תודה רבה" אשר אתם תיצרו.
6.3 :: שמירת המשתמשים בדיון
עכשיו, כאשר המשתמשים הצטרפו לדיון בבלוג שלך – עליך לוודא שהם נשארים בדיון ומעורבים בו. למקרה הזה אנחנו נמליץ להוריד את התוסף Subscribe to comments,
המאפשר למשתמשים להישאר מעודכנים בדיון מסויים, ממש כמו האפשרות שניתנת בפורמים, ונשלח אליהם דואר אלקטרוני כאשר ישנה תגובה חדשה לדיון.
בדרך הזו, תוכלו לשמור על דיון חי, ואולי הקוראים שחוזרים – בפעם הבאה ירשמו לרשימת התפוצה שלכם.
7 :: החלק הקשה ביותר
אם ביצעתם את כל המשימות המופיעות למעלה (שזה המון עבודה ואין סיכוי שסיימתם אותה ביום אחד), יש לאתר שלכם סיכוי נהדר להפוך למצליח, בייחוד כבלוג ובטח במנועי החיפוש.
עכשיו השלב האחרון נשמע קל אבל תאמינו לי, זה השלב הכי קשה בכל התהליך.
צאו לשם, ותדברו עם האנשים אונליין.
7.1 :: תעקבו אחרי התגובות שלכם
תהיו מוכנים כל הזמן להחזיר תגובות לשאלות של המשתמשים שלכם, תגובות טובות ומלאות תוכן, לא תגובה כמו "לצערינו אין באפשרותינו לבצע את הפעולה הזו בשלב זה",
תגובות מלאות תוכן שיגרמו למשתמים שלכם להרגיש שמכבדים אותם, בנוסף אם המגיב מילא את כתובת האתר שלו בשדה המיועד לזה – בקרו באתר שלו ואפילו השאירו לו תגובה טובה, זה יגרום לו לכבד אותכם מעל ומעבר.
אם אתם חושבים שזה המון עבודה, תבינו שבסך הכל 1% מהמבקרים באתר שלכם באמת ישאירו תגובה. זה קבוצה מאוד מצומצמת של אנשים – וצריך לדאוג לה.
7.2 :: צייצו בטוויטר
טוויטר הוא כלי חזק מאוד לבלוגים, צ'אטים, עדכונים או איך שתרצו לקרוא לזה. לרוב תמצאו שם רק אנשים מגניבים, והם קוראים את הציוצים בתדירות יותר גבוהה מאשר הם קוראים את המיילים שלהם.
לצורך העניין, כל מאמר / עמוד / פוסט חדש שפירסמתם, יכול לצייץ בדף הטוויטר שלכם, דבר זה יכול להביא לכם מספר קוראים בחלק המוקדם מאוד לאחר הפרסום, אנשים ירגישו עוד יותר שמחים להגיב בטוויטר, מה שעלול להתפתח לעוד שיחה או שתיים.
8 :: תוצאות מדידה
קמפיין טוב מסתמך לא רק על יישום מספר שינויים, אלא גם על מידת ההשפעה של השינויים האלה, כדי לבדוק את השינויים שיעברו על האתר שלכם אנחנו ממליצים על 2 כלים מרכזיים: Google Analytics ו-getClicky.
לשני הכלים האלו תוכלו למצוא מגוון רחב מאוד של תוספים. תוכלו גם למדוד את התוצאות על ידי בדיקת הדירוג שלכם במנועי החיפוש, הבעיה במדידת הצלחת קמפיין על ידי דירוג היא שהיום רוב מנועי חיפוש הם מותאמים אישית ומשתנים לפי מיקום.
בכללי, התוצאה הטובה ביותר של הצלחת קמפיין היא פשוט תנועה רחבה יותר באתר / בלוג שלכם. כלי נוסף שהוא ממש מצוין הוא Google Webmaster Tools, אך אנחנו לא נעמיק לתוכו במאמר זה, תוכלו למצוא מאמר רלוונטי בנושא.
9 :: מסקנות לגבי קידום אתרים בוורדפרס
מדריך זו נותן לך מספר כלים מאוד חשובים לקידום אתרים באתר הוורדפרס שלך, עצות טכניות, עצות דיון, עצות תוכן, ועוד המון טיפים שיעזרו לכם להרים את האתר שלכם בדירוג מנועי החיפוש.
תמיד יש אבל, אם אתם מתכננים להגיע לדירוג עבור מילים או מונחים תחרותיים (בעלי ביקוש גבוה), תצטרכו בעצם לבצע את כל המדריך הזה בקפדנות, ולייצר לכל אורך הדרך תוכן ארוך, משמעותי, ומשכנע.
הי, באמת אחלה מאמר, כל הכבוד.
אנו שמחים לשמוע ערן
מאמר מקיף ביותר, אולי המקיף ביותר בו נתקלתי אי פעם בהקשר הספציפי של וורדפרס ואני אומר את זה ממקום של מי שמקדם אתרים באופן מקצועי מזה 10 שנים.
איך המערכת שלכם מסייעת לקידום אתר? הבנתי שפיתחתם יכולות מיוחדות באחסון שמסייעים למשל במהירות הטעינה? אולי יש יכולות שמחליפות צורך להשתמש בתוספים? אם ישם- כמו מה למשל?
מאמר נהדר !! תודה
אכן איתן, המערכות שלנו יעודיים לעבודה עם אתרי וורדפרס וכנ"ל כל מערך השרתים שלנו, אתה מוזמן להצטרף אלינו ולקבל חווית אחסון אחרת ממה שאתה מכיר.
בהחלט מאמר אדיר, השקעתי בקריאה שלו ולקח לי יומיים לסיים אותו להבין את כל התוכן שכתוב בו.
אני יכול לתאר לעצמי כמה זמן לקח לכם לכתוב אותו.
כעת אוכל להתפנות לקידום אתר וורדפרס שלי.
מאמר מצוין, אנחנו שנים עם וורדפרס ומרוצים מכל רגע!!
ממליצים באהבה גדולה.